Onsdag idag och Amandas klass har brandutbildning.
Brandkåren kom till deras klass och lärde ut vad man ska gör och inte i olika situationer.

De fick även testa på att släcka diverse bränder men även en människa(docka) som brann...vilket Amanda tyckte var lite läskigt.
Meningen var att vi skulle ta oss en promenad dit och titta lite...men med minusgrader ute och förkylda bebisar så valde jag att stanna hemma och Thomas fick gå själv.
Men det såg han fram emot...ta en massa kort.

Amanda har klagat på att hon haft ont i sitt högra öra och igår kväll började även ögonen rinna och klia...och till råga på allt jätteförkyld med.

Så efter brandutbildningen så gick hon hem...hon orkade inte.

Nu är det bara att vänta och se vart det barkar hän.
Just nu ligger hon i soffan och kollar på johan falk med Thomas...
Själv har jag precis varit ute och städat bort sommaren från trädgården...och fy satan vad kallt det var.
Men nu är det iallafall gjort...så skönt så.
Nu ska jag bara köpa lite lyktor som kan lysa upp i höstmörkret.

Nu ska jag värma mig med en kopp chaite...sen ska jag fortsätta att röja runt här hemma.


Kram på er

(Bilder kommer senare...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar