Piccaso....

Målningen på överkastet

Vi har en liten picasso i familjen men jag uppskattar INTE hans målningar alls
Varför skaffa dyra målningar...När man har en liten William som klarar den uppgiften galant???

Näää...skämt åsido så börjar jag bli relativt less på att hela tiden hitta nya målningar gjorda av honom.
Vet inte varför han målar....
Han vet iallafall att han INTE får måla på tapeterna....så denna gången fick både gardinerna och överkastet lite extra färg på sig.
Sen när man frågar honom varför?? Så får man till svar att jag trodde ni skulle tycka det var fint...
Grrrr...det tycker iallafall inte jag!!!
Någon som har något tips på hur man kan få honom att sluta med dessa dumheter.
Trots att vi gömmer alla pennor så lyckas han få tag i dem iallafall.
Och vad jag förstått så ritar han bara överallt förutom på papper här hemma.
Snälla lite tips uppskattas....
Kram så länge

2 kommentarer:

  1. Hallo...Här ritar han på papper :D Bara för jag skriver det så får jag nog med en pikasso snart. Inte vackert på saker med sträckgubbar. Får hoppas han lägger ner det. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ni ska ta bort alla hans pennor, och andra pennor han kan få tag på...om ni inte redan gjort det förstås.
    Och ska han rita så får han göra det under "övervakning" vid köksbordet.

    Kanske kan ni komma på en lagom bestraffning om det är så att det ändå skulle ske igen...
    Usch jag skulle bli jätteledsen om det hände här hemma, ens saker är ju inte gratis direkt.

    Lycka till !

    SvaraRadera